Ad Code

Responsive Advertisement

انتخاب بین کاشت مو یا مزوتراپی

کاشت مو محبوب‌ترین و همچنین بهترین راه حل برای درمان ریزش موی ارثی است. اما کاشت و ترمیم مو ضعف هایی نیز دارد. مثلا کسانی که بانک مو ندارند، نمی‌توانند عمل کاشت مو انجام دهند. همچنین اگر یک بار عمل ترمیم مو انجام دهید، احتمال دارد که در آینده و سنین بالاتر دیگر نتوانید این درمان را تجدید نمایید. راه حل مناسب برای این بسیاری از افراد، امتحان کردن مزوتراپی مو است.

مزوتراپی مو درمانی است که با تزریق دارو، ویتامین‌ها و مواد مغذی به پوست سر وارد کرده و مشکلات آن را مرتفع می‌کند. داروهای تزریقی با یک سوزن کوچک به عمق یک میلی‌متری از پوست سر ( یعنی محل استقرار فولیکول‌های مو) وارد می‌شوند. این روش کاملاً بدون درد است.

به این ترتیب، اثر ضعف در بافت پوست سر بر ریزش مو برطرف می‌شود. با این روش می‌توانیم دارو‌های تحریک و تقویت کننده رشد مو را دقیقاً در مکان مورد نیاز تامین کنیم.یکی از ویژگی‌های بسیار مناسب در ترمیم مو این است که نیازی به بانک موی فرد نیست. همچنین به ذخیره بانک موی داوطلب نیز آسیبی وارد نمی‌کنیم.

کاشت مو خانم ها

بهترین کوکتل مزوتراپی

ترکیب دارویی که در مزوتراپی برای هر بیمار تزریق می‌شود، به طور خاص انتخاب می‌شود. و این ترکیب بر اساس وضعیت سلامت عمومی بیمار و نوع عارضه تعیین می‌شود. داروهای مورد استفاده در مزوتراپی مو به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: داروهای خالص و داروهای از پیش مخلوط (که به کوکتل نیز معروف هستند).

داروهای پیش مخلوط بسته به هدف درمان و استفاده از ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه و مواد معدنی مختلف ساخته می‌شوند. هرچند در یک سرم مزوتراپی خوب این مواد باید وجود داشته باشند.

  • ویتامین‌هایی مانند بیوتین، B5 و ویتامین C این ویتامین‌ها باعث تقویت و تحریک فولیکول‌های مو و بهبود جریان خون در پوست سر می‌شود.
  • عصاره‌های گیاهی مانند جینسینگ یا رزماری< این مواد اثرات منفی DHT را کاهش داده و جریان خون را در پوست سر بهبود می‌بخشد.
  • پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه مانند روغن سویا، نخود فرنگی یا موادی مثل سیستئین، تائورین و متیونین.این تقویت‌کننده‌ها باعث بهبود سلامت و ضخامت موها می‌شود.
  • فیبروبلاست و عوامل رشد اندوتلیال عروقی برای کمک به رشد مجدد موها.
  • آنتی اکسیدان‌هایی مانند گلوتاتیون که خاصیت اصلی آنها تحریک سلول‌های رشد است.

بد نیست بدانید که این مزوتراپی مو علاوه بر ترمیم مو، برای درمان سایر مشکلات عمومی مانند از بین بردن چربی‌های موضعی، لکه‌ها، چین و چروک‌های پوستی، سلولیت و زخم‌های بدن نیز استفاده می‌شوند.

مزوتراپی مو آقایان

روشهای جایگزین کاشت مو به جز مزوتراپی مو

با این که مزوتراپی مو نتایج بسیار سریع و خوبی در درمان ریزش مو به ارائه می‌دهد؛ همیشه برای ما کارساز نخواهد بود. زیرا در این روش، داروها تنها توانایی تقویت فولیکول‌ها را دارند و نه احیای کامل. به همین دلیل گاهی نیاز داریم تا گزینه کاشت مو را جدی‌تر دنبال کنیم. یکی از بهترین روش‌های جایگزین، کاشت مو با کمک سلول‌های بنیادی است.

پیوند موی سلول بنیادی می‌تواند آینده علم ترمیم مو و جوانسازی را تغییر دهد. در روش کاشت موی سلول‌های بنیادی، متد کلی مشابه کاشت موی به روش‌های سنتی است. هر چند پیوند فولیکول با کمک سلول‌های بنیادی به جای برداشتن تعداد زیادی مو برای کاشت، تنها نمونه‌ی کوچکی از پوست حاوی فولیکول را برمی‌دارد.

چرا کاشت موی سلول‌های بنیادی مفید است؟

در حال حاضر سالهاست که محققان در حال بررسی مزایا و استفاده‌های سلول‌های بنیادی هستند. سلول‌های بنیادی می‌توانند فولیکول‌های ضعیف مو را قوی و سالم‌تر کرده و همچنین فولیکول‌های قدیمی مو را تحریک به رشد کنند. کاشت مو به این روش تحت عنوان درمانی برای طاسی استفاده می‌شود.

عملکرد درمان با سلول‌های بنیادی بسیار ساده است. فولیکول‌ها در آزمایشگاه تکثیر و مجدداً در پوست سر کاشته می‌شوند. از آنجا که این روش جدیدی برای ترمیم مو است، بسیاری از مردم اطلاعات زیادی در مورد آن ندارند.

ارسال یک نظر

1 نظرات

Ad Code

Responsive Advertisement