Ad Code

Responsive Advertisement

قیمت قیرگونی سرویس بهداشتی

یکی از انواع روش‌های عایق کاری که برای کف سرویس بهداشتی، آشپزخانه‌ها، پشت بام‌ها و سایر مکان‌هایی که با آب و رطوبت در ارتباط هستند به کار می‌رود، قیرگونی است. قیرگونی جزو روش‌های جدید عایق کاری محسوب نمی‌شود. اما در عمل جزو بهترین عایق‌های رطوبتی استو در ادامه بیشتر با ساختار، کاربرد، مزایا و معایب و همینطور قیمت قیرگونی آشنا می‌شویم.

قیرگونی چیست ؟

در قیرگونی سرویس بهداشتی و سایر مکان‌ها، در بین لایه‌هایی از قیر، گونی قرار داده می‌شود تا سبب پایداری و انسجام محصول نهایی شود. نوعی از منسوجات را گونی می‌گویند که از الیاف کنف چتایی تهیه می‌شود. عاری از آلودگی بودن و بافت یکنواخت گونی مصرفی در فرآیند قیرگونی سرویس بهداشتی اهمیت زیادی دارد.

راحت اجرا شدن قیرگونی حتی بدون حضور متخصص با تجربه و ماسب فضاهای کوچک بودن و مصالح قابل دسترس از دیگر مزیت‌های این نوع عایق کاری است.

قیرگونی سرویس بهداشتی
کاربرد قیرگونی

قیرگونی نیز مانند ایزوگام یک لایه محافظتی برای جلوگیری از نفوذ آب ایجاد می‌کند. در واقع برای تثبیت قیر از گونی استفاده می‌شود؛ الیاف گونی نقش مسلح‌کننده دارند و قیر را در خودش نگه می‌دارد. قیرگونی معمولا در کف آشپزخانه، سرویس بهداشتی، پشت بام و جداره‌های مختلف استفاده می‌شود. همچنین استفاده از قیرگونی در برخی مناطق به خاطر دسترسی آسان و نصب راحت، توصیه می‌شود.

قیرگونی سرویس بهداشتی

  • بعد از سیمان کاری کف سرویس بهداشتی و زمان دادن برای خشک شدن کامل ناحیه‌ی سیمان شده، باید به وسیله فرز لوله فاضلاب برش داده شده و با کف سرویس بهداشتی هم سطح شود.
  • هرگز نباید از حرارت دادن و چراغ ایزوگام برای برش لوله‌های فاضلاب استفاده شود.
  • لوله 12 سانتی متری توالت فرنگی تنها لوله‌ای است که نباید توسط عایق کار برش داده شود. اشتباهی که در بین کسانی که عایق کار هستند رایج است، برش دادن لوله‌ی توالت فرنگی قیرگونی سرویس بهداشتی است. این موضوع باعث می‌شود که در پایان کار اتصال توالت فرنگی با لوله‌ی آن به خوبی انجام نشود.
  • ممکن است لوله‌کشی آب گرم و سرد هنگام قیرگونی سرویس بهداشتی به دلیل فضای بسته‌ی سرویس بهداشتی و حرارتی که در آن توسط چراغ ایزوگام ایجاد می‌شود آسیب ببیند. بنابراین باید به پوشش این لوله‌ها با گچ، قبل از شروع قیرگونی سرویس بهداشتی اقدام کرد.
قیمت قیرگونی دولایه

معایب قیرگونی

از مهم‌ترین معایب استفاده از قیرگونی می‌توان به پرخطر بودن قیر داغ و آسیب‌پذیر بودن آن اشاره کرد. بیشتر مواقع از قیرگونی برای مکان‌هایی استفاده می‌شود که بر روی آن می‌توان سریعا پوششی قرار داد. برای مثال در سرویس بهداشتی یا حمام که کاشی و سرامیک قرار می‌گیرند. همچنین قیرگونی از استحکام و طول عمر کمی برخوردار است. ایجاد آسیب محیط زیستی و آلودگی هوا نیز از معایب دیگر آن هستند.

قیمت قیرگونی

قیمت قیرگونی در شرایط متفاوت و سطح مقطع‌های مختلف، فرق می‌کند. برای مثال قیمت قیرگونی تک لایه ساختمان برای هر متر حدود 50 هزار تومان است و برای قیرگونی دو لایه و سه لایه به ترتیب 65 و 80 هزار تومان می‌باشد. توجه کنید که قیمت اجرای قیرگونی با توجه به سطح شما متفاوت است. در واقع برای متراژهای بالای 200 متر مربع قیمت اجرا کم می‌شود و برای متراژهای پایین 100 متر مربع این قیمت بیشتر می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت قیرگونی و هزینه اجرای آن روی سطوح مختلف، با ایزوگام ایران تماس بگیرید. همچنین مجموعه ایزوگام ایران آماده فروش، نصب و اجرای انواع عایق ساختمانی می‌باشد.

ارسال یک نظر

0 نظرات

Ad Code

Responsive Advertisement