Ad Code

Responsive Advertisement

بهترین لپ تاپ های مهندسی و دانشجویی کدام یک هستند؟

وقتی از لپ تاپ مهندسی صحبت می‌کنیم منظورمان لپ تاپی مانند لپ تاپ سرفیس یا مک بوک است که دارای پردازنده‌ و سی پی یو قوی، حافظه‌ رم بالا و کارت گرافیک مناسب است. در بحث پردازنده‌ی مرکزی به سه عامل شرکت تولید کننده، فرکانس پردازش و مدل آن توجه کنیم. معمولا گفته می‌شود که محصولات شرکت اینتل بهتر از همتای دیگر خود می باشد.

این ادعا با معرفی پردازنده‌های نسل رایزن زیر سوال رفته است. هر شرکت نیز در چندین کلاس اقدام به ارائه‌ی مدل‌ها می‌کند. واضح است که بهترین نوع برای لپ تاپ مهندسی، کدام یک از آن‌ها است.


اگر به دنبال خرید لپ تاپ مهندسی هستید ممکن است به شما گزینه‌ی لپ تاپ سرفیس پیشنهاد شده باشد. لپ تاپ سرفیس نخستین بار پنج سال پیش بود که به طور غیرمنتظره ای توسط شرکت مایکروسافت معرفی شد و از آن زمان از مطرح‌ترین محصولات بازار به شمار می‌رفت.

لپ تاپ سرفیس علاوه بر زیبایی و ظرافت از توانایی سخت‌افزاری بالایی نیز بهره مند است، هر چند که ادعای شرکت سازنده مبنی بر پشت سر گذاشتن لپ تاپ مهندسی شرکت رقیب، یعنی مک بوک اپل همچنان زیر سایه‌ای از تردید و گمان به سر می‌برد. حال باهم به سراغ بررسی لپ تاپ دانشجویی می رویم.

3 گزینه از بهترین لپ تاپ های دانشجویی

واقعیت این است که مثل چند سال پیش، لپ تاپ دیگر کالایی نیست که به‌راحتی بتوان آن را تهیه کرد. حالا برای خرید لپ‌تاپ نو، در بهترین حالت باید حداقل ۱۰ میلیون هزینه کنید. در این اوضاع ‌و احوال، دانشجویان قشری هستند که درگیر بیشترین سختی هستند؛ کسانی که به‌دلیل وضعیت تحصیلی مجبور به تهیه لپ‌تاپ هستند؛ ولی اکثر این افراد نمی‌توانند چند ۱۰ میلیون تومان برای خرید لپ‌تاپ دانشجویی مناسب پرداخت کنند.

همین موضوع باعث می‌شود تا بر آن برآییم که راهنمای خرید بهترین لپ‌ تاپ دانشجویی را برای افرادی که در کش و قوس خرید لپ تاپ دانشجویی هستند، تهیه کنیم. در این نوشته، قصد داریم بهترین لپ تاپ‌های ارزان‌ بازار را معرفی کنیم تا بتوانید با کمترین هزینه، بهترین کامپیوتر شخصی قابل‌حمل را بخرید؛ البته در نظر داشته باشید منظور ما از لپ‌تاپ ارزان‌قیمت دستگاه‌هایی با قیمت بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان است.

لپ‌تاپ‌های اسپایر 3 ایسر به‌صورت کلی یکی از سری لپ ‌تاپ‌های مهندسی و دانشجویی اقتصادی برتر بازار به شمار می روند که مدل‌های مختلفی از بازه قیمتی کمتر از ۱۰ میلیون تومان تا مدل‌هایی با قیمت بیش از ۳۰ میلیون تومان را شامل می شود.

اگر می‌توانید قید حافظه SSD و رم ۸ گیگابایت را بزنید، می‌توانید با قیمتی حدود ۱۰ میلیون تومان، یکی از لپ‌تاپ‌های ایسوس ویووبوک 15 را تهیه کنید. مدل R565MA با اینکه عملکرد به‌مراتب ضعیف‌تری در مقایسه با ایسر A315 دارد، ولی از بدنه‌ای کوچک‌تر و جمع‌وجورتر و همچنین نمایشگری دقیق‌تر با رزولوشن Full HD بهره می‌برد.

با افزایش بودجه به حدود ۱۲ میلیون، می‌توانید مدل دیگری از اسپایر 3 ایسر را با سخت‌افزار نسبتا بهتری تهیه کنید؛ مدلی از سری A315 که این بار به پردازنده رایزن 3200U شرکت AMD در کنار حافظه SSD از نوع NVMe و ۸ گیگابایت رم مجهز شده است.

ارسال یک نظر

0 نظرات

Ad Code

Responsive Advertisement