Ad Code

Responsive Advertisement

از رینوپلاستی (Rhinoplasty) چه می دانید؟

رینوپلاستی یکی از انواع جراحی بینی است که شکل و اندازه بینی را تغییر می دهد. هدف از رینوپلاستی عموما تغییر شکل بینی به منظور زیبایی است اما گاهی می توان در کنار آن به بهبود عملکرد تنفس بینی نیز پرداخت.

بینی از دو بخش استخوانی و غضروفی تشکیل شده است. بخش استخوانی در بالای بینی و زیر پیشانی واقع شده و بخش غضروفی نیز شامل دیگر اجزای بینی می شود. غضروف بینی نیز دو بخش سخت و نرم دارد.

رینوپلاستی می تواند هم بخش های استخوانی و هم بخش های غضروفی بینی را تغییر دهد. پیش از تصمیم گیری برای مدل جراحی بینی، داوطلب و جراح با یکدیگر صحبت و مشورت کرده و برای فرم نهایی جراحی به یک نتیجه مشترک می رسند. 

هنگام برنامه ریزی جراحی بینی، جراح سایر ویژگی های صورت، پوست بینی و مواردی را که می خواهید تغییر دهید، در نظر می گیرد. اگر شما کاندید جراحی هستید ، جراح شما معمولا یک طرح سفارشی با توجه به چهره و بقیه ی اعضای صورت شما برای شما ایجاد می کند. و توضیح می دهد که شکل بینی شما بعد از رینوپلاستی چه شکلی خواهد شد.

انگیزه افراد از انجام رینوپلاستی چیست؟

رینوپلاستی بینی می تواند به هدف تغییر شکل نوک بینی، اندازه کلی بینی، تغییر عرض بینی و امثال آن انجام شود. ممکن است برای ترمیم ناهنجاری های ناشی از آسیب ، اصلاح نقص مادرزادی یا بهبود برخی از مشکلات تنفسی نیز رینوپلاستی تجویز شود.

جراحی رینوپلاستی

ریسک های عمل رینوپلاستی

همانند هر عمل جراحی بزرگ ، جراحی زیبایی بینی خطراتی از جمله موارد زیر را دارد:

  • خون ریزی
  • عفونت
  • واکنش نامطلوب به بیهوشی
  • مشکل تنفس از طریق بینی
  • بی حسی دائمی در بینی و اطراف آن
  • امکان بینی ناموزون
  • درد ، تغییر رنگ یا تورم که ممکن است ادامه داشته باشد
  • جای زخم
  • سوراخ در سپتوم (سوراخ شدن تیغه بینی)
  • نیاز به جراحی اضافی پزشک متخصص رینوپلاستی شما معمولا درباره ی خطرات و ریسک های قبل و بعد از عمل حتما با شما صحبت خواهند کرد. 
رینوپلاستی بینی

انواع روش های جراحی رینوپلاستی

رینوپلاستی بسته: یک عمل جراحی زیبایی بینی بسته به این معنی است که برش ها فقط در داخل سوراخ های بینی ایجاد می شوند - جای زخم به خوبی پنهان است اما دسترسی به ساختارهای بینی محدودتر است.
رینوپلاستی باز: همانند جراحی بینی بسته ، برش هایی در داخل سوراخ های بینی ایجاد می شود ، اما در عین حال با یک برش کوچک در کل کوملا بین سوراخ های بینی به هم متصل می شوند. سپس می توان از بینی "رونمایی" کرد .

رینوپلاستی ثانویه: این اصطلاح دیگری است که ممکن است استفاده از آن را شنیده باشید. جراحی زیبایی بینی می تواند یک تغییر فوق العاده در زیبایی چهره به وجود بیاورد. اما از طرفی جراحی بینی بسیار چالش برانگیز است. بینی یک عضو حیاتی در صورت است. 

همچنین یک ساختار پیچیده است که نقش مهمی در تنفس دارد. جراحی زیبایی بینی تجدید نظر به معنای جراحی ثانویه بینی برای اصلاح مسائل ناشی از عمل اولیه است. این اصلاح می تواند در فرم بینی یا عملکرد تنفسی و بویایی بینی باشد.

ارسال یک نظر

0 نظرات

Ad Code

Responsive Advertisement