Ad Code

Responsive Advertisement

آنالیز آنتروپومتری رینوپلاستی

توجه به معیارهای زیبایی شناختی در جراحی رینوپلاستی از اهمیت خاصی برخوردار است. بنا به اتفاق نظر متخصصان، زیبائی چهره از همبستگی و هماهنگی خاصی پیروی می‌کند. در این میان، نسبت بینی و زوایای موجود در آن تا حد زیادی بر تعادل و جذابیت چهره تأثیرگذار است.

فرم، اندازه و نسبت بافت نرم بینی در حین رینوپلاستی به شدت حائز اهمیت است. همچنین شاخص‌ها و پارامترهاي هندسی بینی از جمله طول، ارتفاع و نسبت‌هاي میان آنان نقشی بسیار مهم را در تحلیل و آنالیز آنتروپومتري چهره ایفا می‌کند. اگر بخواهیم به پارامترهاي مهم تأثیرگذار بر هارمونی و دلپذیری چهره به تفکیک صحبت کنیم، زوایای موجود از نمای جانبی در نتیجه‌ي نهایی جراحی رینوپلاستی شایان اشاره است.

عمل رینوپلاستی

کنترل نتیجه‌ی عمل رینوپلاستی

شکل‌گیری این زوایا به عوامل متعددی بستگی دارد. بدیهی است که که بسیاری از آنها کاملا در کنترل جراح نیست. علاوه بر این پس از عمل جراحی نتایج ممکن است در طول زمان تغییر کند. با توجه به این که متخصص جراحی رینوپلاستی لزوما نمیتواند روشی منحصر به فرد را برای تمامی بیماران به کار گیرد؛ داشتن ابزاري مناسب جهت تشخیص تغییرات پارامترهاي مورد نظر تحلیل متخصصین بسیار سودمند باشد.

سخت‌ترین قسمت عمل جراحی رینوپلاستی، پیشبینی نتیجه‌ي عمل جراحی است. علت این امر آن است که مشخصات پارامتري در چهره، از بیماری به بیمار متفاوت است. اهمیت این موضوع از آن جهت است که حفظ زیبایی چهره تنها با کمک سازگاری تغییرات بینی با ساختار کلی میسر است.

پارامترهای هندسی موفقیت رینوپلاستی

در طول عمل رینوپلاستی، تغییرات صحیح پارامترهاي مورد نظر، نیازمند برنامه‌ریزي دقیق و وابسته به توانایی جراح است. مهم‌ترین پارامترهاي مورد نظری ک متخصص در طول جراحی رینوپلاستی نیازمند آن است، شامل موارد زیر می‌شود.

هزینه رینوپلاستی

  • زاویه‌ی نازوفرونتال: زاویه‌ي بین خط شکل گرفته از نقطه‌ي گلابلا تا نقطه‌ي نازیون و خط شکل گرفته از نقطه‌ي نازیون تا نوک بینی، با محدوده‌ي مجاز 135 درجه.
  • زاویه‌ي نوك بینی: زاویه‌ي بین خط شکل گرفته از نقطه‌ي نازیون تا نقطه‌ي نوک بینی و خط شکل گرفته از نوك بینی تا نقطه ساب نازال، با محدوده مجاز ۷۰ تا ۸۸ درجه.
  • زاویه نازولبیال: زاویه‌ي بین خط شکل گرفته از نوك بینی تا نقطه‌ي سابنازال و خط شکل گرفته ازنقطه‌ي سابنازال تا نقطه‌ی قسمت بالایی لب، با درجه محدوده‌ی زاویه‌ای 110
  • نقطه‌ي قسمت پائینی لب تا نقطه‌ي سوپرامنتال و خط شکل گرفته از نقطه‌ي سوپرامنتال تا نقطه‌ی پاگونیون با محدوده‌ي 118
  • زاویه‌ی نازومنتال: زاویه‌ي بین خط شکل گرفته از نقطه‌ي نازیون تا نقطه‌ي نوك بینی و خط شکل گرفته از نوك بینی تا نقطه‌ي منتون، با محدوده ‌30 درجه.
  • زاویه‌ي تقعر چهره شامل بینی: زاویه‌ي خط شکل گرفته از نقطه‌ي نازیون تا نوک بینی و خط شکل گرفته از نوك بینی تا نقطه‌ي پاگونیون، با محدوده‌ي مجاز ۱۲۰ تا ۱۳۰ درجه
  • زاویه‌ي تقعر چهره بدون بینی: زاویه‌ي بین خط شکل گرفته از نقطه‌ي گلابلا تا نقطه‌ي ساب نازال و خط شکل گرفته از نقطه ي سابنازال تا نقطه‌ي پاگونیون با محدودیت ۱۵۰ درجه

آیا معیارهای بیشتری در موفقیت رینوپلاستی وجود دارند؟

بدیهی است که عوامل زیاد تخصصی دیگری را نیز می‌توان برای موفقیت یا عدم اقبال رینوپلاستی می‌توان بر شمرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می‌توانید به وب سایت عمل بینی مراجعه کنید.


ارسال یک نظر

0 نظرات

Ad Code

Responsive Advertisement