Ad Code

Responsive Advertisement

وکیل کیفری کیست و چه وظایفی دارد؟

وکیل یکی از اعضای جامعه حقوقی می باشد که پس از تحصیلات حقوقی و کسب تجربه برای کمک به افرادی که درگیر مشکلا حقوقی و کیفری هستند می آید..

وکیل کیفری، فردی است که به علوم مختلف جرم شناسی و جزا، روانشناسی، شخصیت شناسی تسلط داشته و در دعاوی کیفری مانند قتل، مواد مخدر، سرقت، خیانت در امانت، کلاهبرداری، انتقال مال غیر و … فعالیت می نماید.

وکیل کیفری


دعاوی کیفری به دعاوی گفته می شود که به جرایمی گفته می شود که دارای مجازاتی مثل زندان، قصاص، شکنجه و قطع عضو باشد. وکیل کیفری در چنین جرائمی به کمک افراد گرفتار با این مشکلات می آید

وکیل کیفری باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یک ویژگی مشترک بین تمام وکلا این است که از قدرت سخنوری بالا و اعتماد به نفس زیادی برخوردار باشد تا بتواند از موکل خود در دادگاه و در حضور قاضی و حاضرین در دادگاه دفاع کند. این ویژگی در وکیل کیفری اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا حتی چگونگی ادای جمله نیز در روند پرونده تاثیر به سزایی دارد و او باید بتواند خیلی محکم و تاثیر گذار از موکل خود دفاع کند.

  • به دلیل حساسیت موضوع وکیل باید از دانش تجربه و تبحر بالایی برخوردار باشد.
  • وکیل باید با روند رسیدگی پرونده در دادگاه ها و دادسرا ها آشنای کامل داشته باشد.
  • باید تمام مواد قانونی دعاوی کیفری آشنایی داشته باشد.

در انتخاب وکیل کیفری به این مورد توجه کنید که او فردی منصف باشد، برای وقت و پول شما ارزش قائل شود، با دلسوزی برای حل پرونده شما کار کند، مهارت های کلامی داشته باشد، از دانش علمی بالایی برخوردار باشد. و به دلیل حساسیتی که این موضوعات دارد از تجربه بالایی در حل این نوع پرونده ها برخوردار باشد.

وکیل

وکیل کیفری در چه جرائمی به کمک افراد می آید؟

همانطور که گفتیم وکیل کیفری در جرائم کیفری به کمک افراد می آید. این جرائم که دارای مجازات می باشد عبارت است از قتل، سرقت، جعل اسناد، آدم ربایی، جرایم پزشکی کلاهبرداری، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، جرایم شبکه های اجتماعی، ترمینیشن، آدم ربایی، اختلاس، ضرب و جرح، تحصیل مال نامشروع، رابطه نامشروع، مواد مخدر، خیانت در امانت، شرب خمر، دیه و....

در چنین جرائمی وکیل کیفری به کمک افراد می آید.

کلام پایانی

اپلیکیشن حقوقی شهرداد مجموعه ای می باشد که وکلای متخصص در زمینه های مختلف را گرد هم آورده است تا شما بتوانید به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنید و در صورتی که با مشکلاتی که در بالا بیان شد دست و پنجه نرم می کنید می توانید با آنها وکالت نامه ای تنظیم کنید و آنها را برای رفع مشکلات خود به عنوان وکیل استخدام کنید.



ارسال یک نظر

0 نظرات

Ad Code

Responsive Advertisement