Ad Code

Responsive Advertisement

همه چیز درباره عمل بینی ترمیمی

خیلی از افراد هر ساله تصمیم به انجام عمل بینی می گیرند و به جراح مراجعه می کنند. در بعضی موارد افراد در اثر سانحه ای مثل تصادف و یا گروهی دیگر به دلیل جراحی ناموفقی که داشته اند در بینی خود دچار دفورمیتی هایی می شوند که برای رفع این نواقص اقدام به عمل بینی ترمیمی یا ثانویه می کنند.

نتیجه ای که از عمل بینی حاصل می شود، ممکن است در بیشتر موارد موفقیت آمیز و راضی کننده باشد. اما همیشه مواردی وجود دارند که نتیجه مطلوب به همراه ندارند و مطابق انتظار داوطلب نیستند. یا حتی در برخی موارد عمل بینی منجر به آسیب های تنفسی جانبی نیز می شود. در چنین مواردی نیاز است یک جراحی به منظور بازبینی و اصلاح تغییرات جراحی اولیه انجام گیرد. به این جراحی، عمل بینی ترمیمی می گویند.

عمل بینی ترمیمی ، یک جراحی ثانویه است که بعد از جراحی بینی اولیه انجام می شود. عمل بینی ترمیمی زمانی انجام می شود که نتیجه جراحی اولیه مطلوب نباشد یا اینکه آسیب های جانبی مانند اختلال در تنفس ایجاد شده است. عمل بینی ترمیمی آسیب های ایجاد شده روی بینی بر اثر جراحی اولیه را ترمیم می کند و فرم مطلوب را در بینی ایجاد می کند.

شرایط انجام عمل بینی ترمیمی

هر شخصی که تحت جراحی بینی قرار می گیرد، از این جراحی انتظاراتی دارد. اگر بعد از این جراحی مشاهده کند انتظارات او برآورده نشده انجام عمل بینی ترمیمی می تواند بینی را به حالت مطلوب برساند. یکی از مواردی که باعث ضرورت عمل بینی ترمیمی می شود، آسیب هایی است که به شکل یا عملکرد بینی وارد می شود. عمل بینی ترمیمی می تواند این صدمات را بهبود ببخشد.

گاهی اوقات افراد برای رسیدن به فرم بینی دلخواه خود دو تا سه جراحی بینی انجام می دهند تا در نهایت بینی به فرم مطلوب برسد.

پیشنهاد پزشکان برای کسانی که تصمیم به عمل ترمیمی بینی دارند

شما باید این را در نظر داشته باشید که هر چه تعداد جراحی ها روی بینی بیمار بیشتر شود ریسک جراحی بالاتر می رود و پیچیدگی ها و عوارض جراحی برای جراح و بیمار بیشتر می شود. پس بهتر است منطقی و واقع بینانه تصمیم به عمل بگیرید و از کمال گرایی پرهیز کنید. مثلا هرگز برای اشکالات ظریفی که قابل چشم پوشی است جراح را مجبور به انجام عمل ترمیمی نکنید.

 ولی اگر عیوب بینی تان غیر قابل چشم پوشی بود به دلیل اینکه عمل بینی ترمیمی ریسک دوچندانی دارد در انتخاب جراح خود دقت بالایی به خرج دهید برای این منظور می توانید به کلینیک های معتبری مثل دکتر تهران بیوتی مراجعه کنید.

نکات مهم درباره عمل بینی ترمیمی

 

زمانی که شما یک بار تحت عمل بینی قرار می گیرید، بینی شما برش ها و شکستگی های بسیاری را متحمل شده و آسیب پذیر می شود. برای اینکه بتوان جراحی دیگری را انجام داد باید تا بهبودی کامل بینی صبر کرد. حداقل شش ماه طول می کشد تا عوارض عمل بینی برطرف شوند و به طور معمول باید یک سال صبر کرد تا صدمات وارده به بینی ترمیم شود تا بتوان جراحی دیگری را روی بینی اجرا کرد.

بنابراین اگر شما یک بار بینی خود را عمل کرده اید و بعد از باز کردن پانسمان حس می کنید فرم بینی مطلوب شما نیست نباید به سرعت درخواست عمل بینی ترمیمی را به پزشک خود بدهید. زیرا علاوه بر اینکه باید برای ترمیم بینی صبر کرد، معلوم شدن نتیجه نهایی عمل بینی نیز به زمان نیاز دارد.

میدانید که یکی از عوارض عمل بینی، ورم بینی است. ورم یکی از عواملی است که فرم اصلی بینی را می پوشاند. برای دیدن اینکه نتیجه نهایی عمل بینی به چه شکل بوده، باید صبر کرد تا ورم بینی فروکش کند و این فرآیند نیز شش ماه طول می کشد.

بنابراین اگر فکر می کنید نتیجه عمل بینی شما مطلوب نبوده، باید تا خوابیدن کامل ورم ها صبر کنید و پس از آن تصمیم بگیرید. برای دانستن نکات بیشتر درباره عمل بینی پیشنهاد ما این است به وبسایت دکتر تهران بیوتی مراجعه کنید.


ارسال یک نظر

0 نظرات

Ad Code

Responsive Advertisement