Ad Code

Responsive Advertisement

عمل بینی طبیعی بهتر است یا فانتزی؟

عمل بینی نوعی جراحی زیبایی است که فرم و اندازه بینی را تغییر می دهد. این جراحی می تواند به روش های مختلف انجام شود و تغییرات متنوعی را روی بینی افراد مختلف اعمال کند. برای مدل های عمل بینی دو دسته کلی وجود دارد. دسته اول بینی را تا حد زیادی تغییر نمی دهد و تنها نواقص بینی را برطرف می کند که عمل بینی طبیعی نام دارد. دسته دیگر اندازه بینی را تا حد زیادی تغییر می دهد که به آن عمل بینی فانتزی یا عروسکی می گویند. در ادامه این دو مدل را مورد بررسی قرار می دهیم. 
عمل بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی 

در رینوپلاستی یا عمل بینی طبیعی پزشک تنها نواقص ظاهری بینی را تا حدی برطرف می کند اما به ساختار و ترکیب بینی دست نمی زند به همین دلیل ساختار و تناسب بینی چندان تغییری نمی کند. در واقع داوطلبی که می خواهد عمل زیبایی طبیعی انجام بدهد هدفش این است که یک مشکل کوچک پزشکی یا زیبایی را در بینی اش برطرف کند و توقع تغییرات اساسی از پزشک ندارد. 

در این مدل، جراح به هیچ وجه نباید به پره های بینی دست بزند. در سال های گذشته که عمل زیبایی بینی در سطح وسیعی در ایران انجام میشد و پزشکان هم اکثرا بی تجربه و ناکارآمد بودند، به منظور تغییر زیاد در بینی پره های آن را بسیار تغییر می دادند که باعث به وجود آمدن مشکلات بسیار زیادی در تنفس فرد میشد. 

نتیجه عمل زیبایی طبیعی باید طوری باشد که اگر یک شخصی به بینی شما نگاه کند متوجه نشود که بیمار دست به جراحی بینی زده است. پس همان طور که متوجه شدید عمل بینی طبیعی بسیار حساس است و نباید به هر پزشکی مراجعه کنید. انتخاب یک پزشک با مهارت و با تجربه در این مدل اهمیت زیادی دارد. 

مدل فانتزی عمل بینی 


در عمل زیبایی بینی فانتزی یا عروسکی، برخلاف مدل عمل بینی طبیعی اثر جراحی کاملا مشخص است زیرا تغییرات در این جراحی اساسی است. در مدل فانتزی زاویه بین لب و بینی ۱۰۵ درجه است و این زاویه طبق استانداردهای زیست شناسی تعیین شده است. 

بزرگترین تفاوتی که بین عمل زیبایی بینی فانتزی و طبیعی وجود دارد این است که جراح در مدل عروسکی نوک و پره های بینی را تا حد ممکن به سمت بالا می برد درحالی که در مدل طبیعی تمام تلاش جراح در این راه است که بینی شکل و فرم اصلی خود را حفظ کند. 
عمل بینی طبیعی

شاید دقت کرده باشید که اندازه بینی های فانتزی کوچکتر از بینی های طبیعی است؛ دلیل این اتفاق برداشته شدن قوس و پشت بینی است درصورتی که در عمل بینی طبیعی سایز آن طوری تغییر می کند که بین پشت بینی و پیشانی فاصله زیادی نیافتد. 

حرف آخر 

درباره انتخاب مدل عمل بینی نمی توان گفت یک مدل مطلقا بهتر است. در این انتخاب نکته مهم سنجیدن شرایط بینی فرد و امکان اعمال مدل فانتزی یا عدم امکان آن است. عمل بینی طبیعی برای بسیاری از افراد انتخاب ایده آلی است و نتیجه بسیار خوبی دارد. اما برای عده ای دیگر ممکن است مدل فانتزی نتیجه مطلوبی داشته باشد. برای انتخاب مدل عمل بینی باید توصیه های پزشک را به عنوان یک نظر تخصصی در اولویت قرار دهید. برای دریافت مشاوره و مطالعه مقالات مفید درباره عمل بینی پیشنهاد ما این است به وبسایت دکتر تهران بیوتی مراجعه کنید.

ارسال یک نظر

0 نظرات

Ad Code

Responsive Advertisement