Ad Code

Responsive Advertisement

تاثیرات روانی عمل رینوپلاستی بینی استخوانی روی بیماران

عمل بینی استخوانی از رایج‌ترین اعمال بینی است که جراحان رینوپلاستی در حیطه‌ی مربوط به آن فعالند. با وجود تحقیقات بسیاری که درباره‌ی اثرات فیزیولوژیک عمل بینی استخوانی رو بیماران داوطلب رینوپلاستی انجام گردیده است، کمتر به جنبه‌های روان این عمل در میان بیماران پرداخته شده است.

اگر همین امروز به مراکز جراحی بینی تهران، مراجعه کنیم می‌توانیم نشانگان بارز برخی اختلالات روانی را در میان بیماران بین مراکز مشاهده کنیم. اختلالاتی از قبیل شخصیت مرزی، بای‌پولار و یا حتی مواردی مانند دیسمورفیا. با این تفاسیر ممکن است برخی تصور کنند که بهتر است با ارائه‌ی مشاوره اجباری، از انجام عمل رینو روی این دسته از بیماران ممانعت به عمل آوریم.

با این وجود باید گفت که تحقیقات نشان داده است رینوپلاستی می‌تواند برای این افراد اثرات مثبتی بسیار بیش از تراپی‌های روان‌درمانی به ارمغان آورد. چنین نتایجی را باید در میان کاندیداهای عمل بینی استخوانی بسیار پررنگ‌تر از بقیه مشاهده کرد. دلیل این امر نیز نتایج بسیار خوب این عمل و همچنین، دوره نقاهت کوتاه آن در مقایسه با سایر بیماران برشمرد.

نتایج عمل بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی چیست؟

اما شاید بپرسید که چرا این عمل می‌تواند تا به این اندازه با سایر پروسیجرهای مشابه خود متفاوت باشد. دلیل این امر را در حقیقت باید ماهیت این جراحی معرفی نمود. شاید خود پیش از این اطلاع داشته بوده باشید که بینی‌های معمول، در ویژگی‌هایی مانند گوشتی یا استخوانی بودن با یکدیگر متفاوت هستند. البته این پراکندگی از یک توزیع در گستردگی طیف پیروی می‌کند.

در بینی‌های موسوم به استخوانی، عمل رینوپلاستی به دلیل غالب بودن بافت استخوانی و نازکی پوست، با سهولت بیشتری قابل انجام است. همچنین در این بینی‌ها، عمل بینی استخوانی با فراغ بال بیشتری قابل انجام بوده که مجددا باعث بهبود مضاعف خروجی نهایی می‌شود. با این تفاصیل می‌توان به راحتی متوجه شد که چرا در موارد بالینی جراحی بینی تهران معمولا عمل بینی استخوانی بهترین اثر را بر سلامت روان بیماران دارد.

آیا بیماران همواره از نتایج رینوپلاستی خود راضی هستند؟

باید به این سوال پاسخ مثبت داد. آمارهایی که از بیماران مرخص شده از کلینیک‌های جراحی بینی تهران به دست آمده است، ارتباط معناداری را میان سطح رضایتمندی و بهبود اعتماد به نفس میان اعمال موفقیت‌آمیز رینوپلاستی نشان می‌دهد. آمارهای جهانی نیز سطح رضایتمندی از عمل بینی استخوانی را تا حدود ٪۸۲ تخمین می‌زنند.

مراکز عمل جراحی بینی و رینوپلاستی

در کمال تأسف باید گفت نگارنده موفق نشد درباره‌ی تحقیقات میدانی‌ای که میان داوطلبان عمل بینی استخوانی یا دیگر بیماران کاندیدای رینوپلاستی در کشورمان انجام شده است، اطلاعاتی پیدا کند. با این وجود تجربه‌ی سالیان گذشته عمل بینی استخوانی و گوشتی در جهان نشان داده است که گاه ممکن است این تقاضا به افراط بیانجامد.

آیا غربالگری در مراکز جراحی بینی تهران کاملا بیهوده است؟

البته این موارد نباید باعث شود که ما در باب نیمه‌ی تاریک جراحی بینی تهران اهمال بورزیم. در کنار تحقیقات فوق، شواهدی مبنی بر فراوانی مشخص اختلالات شخصیت میان داوطلبان این اعمال وجود دارد. در تحقیقاتی که در کشور کانادا انجام شده است، آمارهای بررسی شده نشان داده که نژادهای آسیایی در مقایسه با سفید تمایل بیشتری به انجام جراحی پلاستیک زیبایی دارند.

دلیل چنین موضوعی را تنها باید در نژادپرستی پنهان در این کشور و عدم رضایتمندی این افراد از چهره‌ي خود دانست. به همین دلیل بهتر است کلیه‌ی بیمارستان‌های جراحی بینی تهران یا پزشکان پلاستیک متخصص، از بیماران بخواهند تا با مراجعه به روان‌درمانگر، پیش از شروع پروسه از دلایل منطقی بیمار اطمینان حاصل کنند. در آینده ی نزدیک در مجله وب سایت دکتر تهران بیوتی بیشتر در باره‌ی این موضوع مهم بحث خواهیم کرد.

ارسال یک نظر

0 نظرات

Ad Code

Responsive Advertisement