Ad Code

Responsive Advertisement

همه چیز درباره عمل بینی بدون تامپون

بدون رعایت موارد مراقبتی نمی توان نتیجه مطلوبی از عمل بینی گرفت. برخی از این اقدامات را خود پزشک بعد از جراحی انجام می دهد و بخش بیشتر آن به عهده خود داوطلب است. یکی از کارهایی که برای محافظت از بینی و تثبیت تغییرات انجام می شود، تامپون است. که این روزها به دلیل معایب آن جایگزین‌هایی برای آن به وجود آمده است. در نتیجه می‌توان عمل بینی بدون تامپون انجام داد. در این محتوا به این موضوع خواهیم پرداخت.


معایب جراحی بینی با تامپون

تامپون بینی به یک تکه گاز استریل یا پنبه فشرده شده گفته می شود که به صورت لوله شده داخل سوراخ های بینی قرار داده می شود.
  • از آنجائیکه تامپون در درون حفره های بینی قرار می گیرد، تنفس از راه بینی مشکل می باشد .
  • کشیدن تامپون ها برای فرد درد و ناراحتی ایجاد می کند.
  • بعد از خارج شدن از حفره های بینی ،هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت که سپتوم بینی تثبیت شود.

با وجود تکنیک های و متدهای جدید، تامپون های بینی امروزه در کمتر از 5٪ از رینوپلاستی ها استفاده می شوند و تنها در مورد ترمیم قسمت بزرگی از جداره بینی استفاده می شود و فرد دیگر متحمل درد و ناراحتی ناشی از کشیدن تامپون نمی شود.

به علاوه مدت زمان بهبودی ممکن است حداقل 20 روز طول بکشد تا زخم ها بهبود یابد و تورم ناشی از جراحی کاهش یابد و از آنجا که تامپون باعث احساس فشار در داخل بینی و عدم امکان تنفس از حفره های بینی می‌گردد، می‌توان از روش عمل بینی بدون تامپون استفاده کرد.

جایگزین دیگری كه گاهی به جای تامپون استفاده می شود، ورقه های سیلیکونی دارای تونل برای عبور هوا می باشد.



ویژگی‌های عمل بینی بدون تامپون

لازم به ذکر است که در حقیقت، در عمل بینی بدون تامپون، روش و متد جراحی چندان تفاوتی با عمل بینی با تامپون ندارد. تنها بعد از اتمام رینوپلاستی به جای قرار دادن تامپون در بینی از استنت استفاده می‌گردد.

با اینکه تامپون مزایای بسیاری دارد ولی به خاطر احساس درد در هنگام بیرون کشیدن آن، عدم توانایی نفس کشیدن از بینی و احساس ناخوشایندی که در زمان وجود تامپون در بینی برای داوطلبان جراحی ایجاد می‌کند. اکثر متقاضیان جراحی بینی تمایل به انجام عمل بینی بدون تامپون دارند. بنابراین عمل بینی بدون تامپون انتخاب عاقلانه ای است.

هزینه عمل بینی بدون تامپون

در عمل بینی بدون تامپون ابزار خاصی مورد استفاده قرار نمی گیرد و تنها به جای استفاده از تامپون، ایروی یا استنت به کار می رود. بنابراین هزینه ای که برای عمل بینی بدون تامپون صرف می ‌شود تفاوت چندانی با عمل بینی با تامپون ندارد. از مزیت‌های عمل بینی بدون تامپون این است که میتوان از ساختار بینی محافظت و از خونریزی جلوگیری کرد.

به علاوه امکان تنفس راحت از بینی ایجاد می‌شود. با عمل بینی بدون تامپون هم نتیجه خوبی از جراحی به دست خواهد آمد و هم داوطلب احساس بهتری خواهد داشت.


ارسال یک نظر

0 نظرات

Ad Code

Responsive Advertisement