Ad Code

Responsive Advertisement

پیدا کردن بهترین وکیل جرایم اینترنتی

در دنیای امروز اینترنت، ممکن است افراد زیادی به مشاوره با یک وکیل جرایم اینترنتی نیاز پیدا کنند.اما وکیل جرایم اینترنتی کیست و چرا ممکن است شخصی به مشاوره به چنین وکیلی نیاز پیدا کند؟ در این یادداشت ابتدا قصد داریم به تاریخ قوانین جرایم سایبری در ایران، جرایم متصور در بستر وب بپردازیم. سپس مشخصات یک وکیل جرایم اینترنتی ممتاز را تشریح خواهیم نمود.

پیدایش مفهوم وکیل جرایم اینترنتی

شبکه‌های رایانه‌ای از نخستین روزهایی که پدید آمدند نوید بخش ظرفیت‌ها و فرصت‌های زیادی بودند. با این حال تهدیداتی را نیز پدید آوردند. مهمترین دلیل چنین امری عینی نبودن آسیب‌های وارده به دیگران در قانون شکنی‌های رایانه‌ای، عدم دسترسی فیزیکی به مجرم و نیز نامکان اختفای هویت با کمک فناوری‌های گوناگون بود.

این امر با معرفی اینترنت به عنوان یک شبکه‌ی عظیم بین‌المللی ابعاد جدیدی یافت، چرا که در این شبکه بحث محدودیت‌های قضایی بین‌المللی نیز مطرح می‌گشت. حتی امروز هم اگر مجرمی که به شهروندان ایرانی آسیب وارد کرده است در خارج از مرزهای سیاسی باشد تعقیب وی برای هر وکیل جرایم اینترنتی کاری دشوار خواهد بود.

وکیل جرایم اینترنتی


با این وجود در تمامی کشورها قوانینی برای تعقیب مجرمان تا حد امکان تدوین گشت که ایران نیز از چنین موضوعی برکنار نبود. در ایران در دو نوبت در دهه‌های هفتاد و هشتاد شمسی دو قانون اصلی برای مبارزه با جرایم رایانه‌ای مطرح شد و به دنبال آن لوایح و مصوباتی در دهه‌ی اخیر نیز به تصویب مجلس محترم شورای اسلامی رسید. نخستین قانون بیشتر ناظر بر جرایم با امکان بهره‌گیری از فناوری های الکترونیک بود. اما قانون جرایم رایانه ای که در سال ۱۳۸۸ تصویب گشت جامع ترین قانون در نوع خود از این دست بود.

در این قانون درباره‌ی انواع هک و ایجاد دسترسی‌های غیرمجاز، سرقت اطلاعات حساس، توهین افترا و آزار در محیط مجازی اینترنت، کلاه‌برداری‌های اینترنتی مانند فیشینگ و انتشار بدافزار و یا انتشار اکاذیب بحث شده است. در حال حاضر هم مهم‌ترین قانونی که وکیل جرایم اینترنتی برای دفاع از پرونده‌های موکل خود باید به آن مسلط باشد.

 همین قانون مصوب ۱۳۸۸ است. این قوانین ممکن است درباره‌ی جرایم عینی و قابل درک و یا جرایم نیازمند در اختیار داشتن اطلاعات فنی صحبت نمایند. مثلا ایجاد و اداره‌ی سایت‌های شرط بندی یا مدلینگ خلاف عرف در فضای مجازی از جرایم ملموس و انتشار بدافزار و ترمینیشن از جرایم غیر ملموس در این قانون هستند.

بهترین وکیل جرایم اینترنتی

یک وکیل جرایم اینترنتی برای این که بتواند حضور موفقی در دادگاه‌های جرایم سایبری و رایانه‌ای داشته باشد اید نه تنها بر قوانین سه گانه‌ی فوق تسلط عمیقی داشته باشد، بلکه باید بتواند به طور مداوم به سایر قوانین مدنی دیگر نیز استناد کرده و عینیت آسیب‌های وارده‌ی ناشی از نقض آن قوانین را به محضر دادگاه نشان دهد. همچنین این دادگاه‌ها مانند هر دادگاه دیگری شرایط و الزامات خاص خود را دارند که تنها وکلای تخصصی (که این جا وکیل جرایم اینترنتی است) بر آنان مسلط هستند.

بهترین وکیل جرایم رایانه‌ای

نکته‌ی دیگر آن که فعالان حقوقی شایسته ی نام وکیل جرایم اینترنتی ممتاز نمی‌توانند افرادی بی‌اطلاع از علوم کامپیوتر و پدیده‌ی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی باشند. بلکه باید به شکل مداوم اطلاعات خود را چه از نظر فنی و چه از نظر درک عمومی نسبت به این محیط‌های و بستر‌های آسیب‌زای آن به روز نگه دارند تا بتوانند به بهترین شکل هم اجحاف روی داده در حق موکل خود را شناسایی نمایند و هم آن را به قاضی توضیح دهند.

در حال حاضر روش‌های گوناگونی برای درخواست وکیل جرایم اینترنتی و عقد قرارداد با وی وجود دارد. شهرداد یک اپلیکیشن درخواست وکیل آنلاین است که با کمک آن می‌توانید با بهترین وکلای جرایم اینترنتی تماس برقرار و مشاوره دریافت کنید.

ارسال یک نظر

0 نظرات

Ad Code

Responsive Advertisement