Ad Code

Responsive Advertisement

همه چیز درباره عمل بینی استخوانی

همانطور که از نام عمل بینی استخوانی بر می آید قطعا تفاوت هایی با عمل بینی گوشتی دارد. این تفاوت ها تا حد زیادی به تفاوت ساختار و فرم بینی استخوانی باز می گردد. بینی های استخوانی ویژگی هایی دارند که باعث می شود آن ها از بینی های گوشتی متمایز شوند. مثل استخوان بزرگ، غضروف بزرگ، پوست و پره های بینی نازک که همگی اینها باعث می شود با بینی گوشتی تفاوت پیدا کند.



عمل زیبایی بینی باعث می شود که مشکلات ظاهری بینی به خوبی برطرف شود و تیغه بینی به گونه‌ای اصلاح گردد که متناسب با چهره فرد باشد.از این رو بسیاری از افراد تمایل دارند که عمل جراحی بینی متناسب با سایر اعضای صورت و طبق استانداردهای زیبایی شناسی انجام شود.

بسیاری از افراد بینی استخوانی را از روی قوز و برآمدگی آن تشخیص می دهند، ساختار بینی استخوانی به گونه ای است که به راحتی قابل تشخیص خواهد بود.

ین نوع بینی دارای غضروف محکم و پوست نازک می باشد که با لمس دست به راحتی قابل تشخیص است البته ممکن است که بینی فرد دارای موارد استثنا د باشد که در نهایت تشخیص نوع بینی را به عهده جراح می گذارد.

عمل بینی استخوانی

بینی های استخوانی غضروف و استخوان بندی محکمی دارند، بنابراین نتیجه جراحی این نوع از بینی ها بسیار ایده ال و زیبا می شود در اکثر موارد افرادی که جراحی بینی استخوانی انجام داده اند رضایت کافی را از نتیجه جراحی بینی استخوانی خود دریافت نموده اند.

بینی های استخوانی گزینه های مناسبی برای عمل بینی فانتزی و یا عروسکی می باشند.در حقیقت نتیجه عمل زیبایی بر روی بینی های استخوانی بسیار ایده‌آل و مورد رضایت خواهد بود. به طوری که تنها تخصص و تجربه جراح برای ایجاد یک بینی زیبا بعد از عمل مورد نیاز است.

عمل بینی 

رینوپلاستی اساساً یک عمل جراحی برای تغییر ساختاری بینی است، که می‌تواند برای بهبود عملکرد یا زیبایی بینی انجام شود. رینوپلاستی برای بهبود عملکرد بینی که به آن ترمیم مجرای بینی هم گفته می‌شود، عبارت است از صاف کردن غضروف و استخوان تقسیم کننده داخل بینی (تیغه) جهت بهبود تنفس و رفع گرفتگی بینی و همچنین صاف کردن دیواره‌های کناری بینی. رینوپلاستی زیبایی هم عبارت است از تغییر ساختمان بیرونی بینی برای بهبود تعادل و ظاهر چهره.

در مواردی که یک بیمار برای اولین بار از عمل جراحی برای تغییر ساختار بینی‌ اش استفاده می‌کند (رینوپلاستی اولیه) احتمال موفقیت‌آمیز بودن عمل بیشتر است. زمانی می‌توان از یک رینوپلاستی ثانویه استفاده کرد که برای اصلاح ظاهر بینی یا بهبود بیشتر تنفس به یک عمل جراحی اضافی نیاز باشد.

دلیل انجام عمل بینی ترمیمی

بینی‌ به دلیل داشتن برجستگی و قرار گرفتن در مرکز صورت، در نگاه اول کاملاً جلب نظر می‌کند بنابراین کوچکترین ایراد یا ناهمگونی (بعد از عمل جراحی زیبایی بینی) مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین با داشتن بافت‌های مختلف مثل ماهیچه، چربی، ا‌ستخوان، پوست و غضروف، کار بر روی بینی می‌تواند چالش برانگیز و دشوار باشد.

بینی عمل شده

به علاوه بینی‌ فقط عضوی برای زیبایی‌ نیست و وظایف مهم‌ دیگری همچون تنفس و بویایی را نیز بر عهده دارد که در زمان جراحی بینی باید این موارد در نظر گرفته شود. پس از عمل اولیه ممکن است اشکالی در هر یک از موارد ذکر شده به وجود آید و باعث شود که نتیجه دلخواه یعنی بینی ایده‌آل و مورد انتظار به دست نیاید. به عنوان مثال برخی از بیماران دچار مشکلات تنفسی می‌شوند یا از شکل بینی به دست آمده راضی نیستند. در اینگونه موارد، نیاز به جراحی مجدد رینوپلاستی ، که تعریف عامیانه آن ترمیم بینی است.

دکتر تهران بیوتی با بیش از 20 سال سابقه در حوزه خدمات جراحی زیبایی. مجهز ترین و به روز ترین تیم تخصصی جراحی زیبایی در تهران.


ارسال یک نظر

0 نظرات

Ad Code

Responsive Advertisement