Ad Code

Responsive Advertisement

قرارداد وکالت چیست؟


عقد قرارداد وکالت لازم است حتماً دو یا چند اراده در پیدایش آن دخیل باشند. درست است که اثر این عقد نیابت دادن به دیگری است اما کاملاً با اذن متفاوت است. چون اذن ایقاع است و برای وقوع تنها به یک اراده نیاز دارد. وکالت در لغت به معنای اعتماد کردن به دیگری و واگذار کردن امری به او است. در واقع شما در قرارداد وکالت به شخص مقابل اعتماد می‌کنید و انجام عملی را به او می‌سپارید. به شخصی که عملی به او سپرده‌شده وکیل و شخص مقابل که این اذن را به وکیل می‌دهد، موکل می‌گویند.


بسیاری از مردم دچار مشکلات حقوقی هستند و به دلیل عدم آگاهی از قانون در برخورد با اختلافات و بن بست‌های به وجود آمده راه‌حل مناسبی ندارند؛ از این رو تصمیم به وکیل مراجعه می‌کنند تا به نمایندگی از آن‌ها پیگیری پرونده‌های حقوقی و کیفریشان را انجام دهد و مشکل آن‌ها با کوتاهترین زمان و کمترین هزینه به سرانجام برسد.این رابطه‌ی همکاری با انعقاد قراردادی به نام قرارداد وکالت شکل می‌گیرد؛ طرفین قرارداد وکیل و موکل نام دارند.

وکیل کیست؟

وکیل شخصی است که به نمایندگی از طرف شخص دیگر و به موجب عقد وکالت برای انجام امور حقوقی و کیفری و سایر امورات افراد مامور می‌شود. البته باید به این نکته توجه داشت که وکلا تنها در رسیدگی به امور حقوقی و کیفری افراد نقش آفرینی نمی‌کنند بلکه رسیدگی به سایر امورات را نیز بر عهده می‌گیرند.

موکل کیست؟

موکل هم شخصی حقیقی یا حقوقی است که بر اساس قرارداد وکالت مسئولیت رسیدگی به امور خود را به وکیل می‌سپارد تا به نمایندگی از او آن‌ها را پیگیری نماید.

تنظیم قرارداد

در گذشته تنظیم قرارداد صورت نمی گرفت و افراد قراردادها را به صورت شفاهی ذکر می کردند که این نوع قرارداد دچار اشتباهاتی در طرفین می شود و در آخر طرفین برای حل مشکل باید به مراجع قضایی مراجعه می‌کردند. در برخی موارد نیز قراردادها به صورت کتبی و بدون آن که اصول اولیه نگارش در آنها رعایت شود، نوشته می‌شدند که باز هم مشکلات حقوقی زیادی را در بر داشت.

اکنون همه افراد می‌دانند که برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات حقوقی در تمامی کارها و وظایف خود باید قراردادی مطابق با اصول صحیح نگارش و به همراه امضا داشته باشند. بنابراین امروزه آشنایی با اصول نوشتن قرارداد ها و نحوه نوشتن متن قرارداد برای ایجاد یک قرارداد اصولی، یکی از ضروری ترین کارها برای تنظیم صحیح قرارداد است.
انواع قرارداد

قرارداد ها انواع بسیار زیادی دارند که با توجه به هر زمینه و کاری نیز متفاوت هستند. قراردادها می‌توانند شامل قرارداد کار، قرارداد مشارکت و فروش، قرارداد اجاره و بسیاری قرارداد دیگر باشند.


مزایای تنظیم قرارداد چیست؟

  • شماره 1- سبب پیشگیری از هرگونه اختلاف و مسئله در آینده می شود.
  • شماره 2- موجب حفظ روابط کاری به طور مداوم می‌شود.
  • شماره 3- ضرر و زیان حاصل از مشکلات به وجود آمده در زمان انجام کار را با توجه به موضوع قرارداد کاهش می دهد.
  • شماره 4- افزایش و بهبود بهره‌وری و کیفیت انجام کار را به دنبال دارد.
  • شماره 5- هرگونه اختلاف نظر و دعواهای حقوقی را کاهش می دهد.
  • شماره 6- سبب حفظ حقوق طرفین و جلوگیری از اتلاف وقت می شود.
  • شهرداد

شهرداد امکانی را فراهم آورده تا علاوه بر متخصصین حقوقی، عموم افراد جامعه نیز بتوانند در هر زمان و مکان نیازهای حقوقی خود را اعم از پرسش و پاسخ حقوقی، مشاوره آنلاین و بررسی آنلاین پرونده های حقوقی، حتی قبل از مراجعه به وکیل و طرح دعوی مرتفع نمایند.

شهرداد با تقسیم بندی وکلا به حوزه های مختلف تخصصی و احراز کفایت علمی و تجربی وکلای مربوطه پل ارتباطی بین وکلای برگزیده و مردم خواهد شد تا بدین وسیله فناوری نوین را در خدمت جامعه ایرانی قرار دهد.

اگر چه شرکت گام‌های بلندی را برای تحقق اهداف خود برداشته است؛ این شما عزیزان خواهید بود که با بازخورد و انعکاس نقطه نظرات خود ما را در هر چه بهتر کردن خدمات شهرداد یاور و رهنمون خواهید بود.

ارسال یک نظر

0 نظرات

Ad Code

Responsive Advertisement