Ad Code

Responsive Advertisement

نکات طلایی عمل بینی

رینوپلاستی یا عمل جراحی بینی یکی از رایج ترین عمل هایی است که امروزه انجام می شود. افرادی که قصد برطرف کردن معایب و نواقص بینی خود را دارند، از این روش برای برطرف کردن آن استفاده می کنند. رینوپلاستی یکی از پر متقاضی ترین جراحی های زیبایی در ایران است. لغت رینوپلاستی تشکیل شده از دو کلمه رینو و پلاستی است که رینو به معنای بینی و پلاستیک به معنای جراحی به منظور زیبا کردن و اصلاح فرم است. در جراحی بینی یا رینوپلاستی تغییر شکل و ظاهر بینی به منظور زیبا‌‌ سازی و اصلاح فرم آن با حفظ عملکردهای طبیعی بینی انجام می شود.

رینوپلاستی

رینوپلاستی در واقع به عملی گفته می شود که در طی آن جراح با استفاده از تکنیک ‌های جراحی پلاستیک، اقدام به تغییر ظاهر و اصلاح و زیباسازی بینی می کند تا ظاهر بینی بهبود پیدا کرده و نواقص آن برطرف شود. البته جراح این نکته را هم در نظر می گیرد که بعد از جراحی مشکلاتی از قبیل مشکل تنفسی برای فرد ایجاد نشود.

مشکلات تنفسی با رینوپلاستی درست یا غلط؟

در عمل جراحی بینی با استفاده از متدهای قدیم، بخش عمده ای از غضروف بینی برداشته و همچنین استخوان های بالای بینی به شدت شکسته و خرد می شود تا بتوان فرم بینی را اصلاح کرد. اما با استفاده از روش های جدید، کمترین میزان غضروف برداشته می شود. در روش قدیم که روش تخریبی بود، غالبا پره های بینی به داخل فرو می رفت و هنگام تنفس مشکلاتی از قبیل تنفس صدادار را به دنبال داشت، که درمان این عارضه نیز بسیار مشکل بوده و هست.

در روش رینوپلاستی با توجه به این که هدف کمترین میزان تخریب است، غالبا این عارضه کمتر پیش می آید و در صورتی که بیمار به موضوع تنفس خود اهمیت می دهد، این نکته را باید مد نظر قرار دهد که نوک بینی نباید بسیار باریک باشد، چرا که فضای تنفس از بین می رود. با رعایت این موارد، احتمال مشکل تنفسی پس از عمل بینی بسیار کاهش می یابد.

رینوپلاستی


بینی استخوانی چیست؟

از کجا متوجه شویم که بینی گوشتی و یا استخوانی است . معمولا بیماران با بینی استخوانی پره بینی نازکی دارند ، بینی استخوانی معمولا دارای غضروف قوی و پوست نازکی می باشد . به همین علت ایرادات آن به خوبی نمایان است . ممکن است در بعضی از افراد در قسمت نوک بینی قسمت ضخیم تری داشته باشند اما در نهایت جزو گروه بینی استخوانی محسوب می شوند.

چگونگی انجام عمل بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی به دو مدل عمل بینی به روش بسته و عمل بینی به روش باز صورت می گیرد. که هر کدام از آنها بنابر تشخیص نهایی پزشک صورت می گیرد. در عمل بینی به روش باز برای بینی استخوانی ابتدا با ایجاد بیهوشی نواحی که باید برای دسترسی به ساختار داخلی ایجاد شود مشخص خواهد شد.

سپس با ابزار مخصوص برش ایجاد می شود. در این جراحی، پوست روی بینی تا قسمتی برداشته شده تا جراح بتواند ساختار داخلی را به خوبی مشاهده کند. بعد از ایجاد اصلاحات لازم نواحی برش خورده بخیه می شود.

اما در عمل بسته برشی وجود نخواهد داشت. در واقع این عمل از راه سوراخ های بینی امکان پذیر است. در جراحی بسته بینی میزان میدان دید جراحی برای مشاهده ساختار داخلی و ایجاد تغییرات محدود است.

رینوپلاستی

این عمل اگرچه مورد استقبال متقاضیان است، اما اغلب جراحان عمل بینی باز را توصیه می کنند تا بتوانند نتیجه را به همان گونه که خود متقاضی کننده درخواست کرده است رقم بزنند.

دکتر تهران بیوتی با بیش از 20 سال سابقه در حوزه خدمات جراحی زیبایی. مجهز ترین و به روز ترین تیم تخصصی جراحی زیبایی در تهران.



ارسال یک نظر

0 نظرات

Ad Code

Responsive Advertisement